czwartek, 24 marca 2016
Wielkanocna Pisanka warstwowa

Mazurek jak najbardziej musi być,tym razem będzie to warstwowy z nadzieniem i kolorow± dekoracj± 

Składniki na 4 pisanki

m±k±

M±ka pszenna typ 500 Kłos-Pol 300 g

m±ka krupczatka 300 g

żółtka 4 szt

masło 300 g

ksylitol Kłos-Pol 100 g

proszek do pieczenia 2 łyżeczki

Dodatkowo:

nadzienie o smaku kukułki 300 g

nadzienie o smaku kiwi 200 g

nadzienie dwie porzeczki 100 g

czekolada dekoracyjna biała i ciemna

kolorowa posypka

kolorowe kuleczki

 

Krok 1

Do misy wsypujemy odmierzon± i przesian± m±kę( pszenn± i krupczatkę) w raz z proszkiem do pieczenia. Wbijamy cztery żółtka, wsypujemy ksylitol( cukier brzozowy który możemy zast±pić cukrem).Masło rozpuszczamy i schłodzone dodajemy do składników. Wyrabiamy ciasto i wkładamy do lodówki na 1 godz do schłodzenia.

Krok 2

Ciasto schłodzone dzielimy na cztery czę¶ci i wałkujemy.Przykładamy szablon i wycinamy pisanki( wyjd± cztery szt).Pieczemy po 2 szt w 170 stopniach koło 15-20 minut.Po upieczeniu nasze pisanki chłodz± się.1 blat przekładamy nadzieniem z kukułki 2 blat nadzienie dwie porzeczki 3 blat nadzieniem z kiwi ,boki smarujemy nadzieniem pomarańczowym.

IMG_51861

 

IMG_5193

 

IMG_5198

00:00, rozowakuchnia , Mazurek
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 14 marca 2016
Mazurek klasyczny

No to dzi¶ ostatni mazurek,no chyba że co¶ mi jeszcze do głowy wpadnie ciekawego to zrobię.

Składniki:

m±ka tortowa 200 g

m±ka krupczatka 100 g

masło 250 g

żółtka 3 szt

cukier 4 łyżki

Dodatkowo:

masa orzechowa z kawałkami orzechów ( na cały mazurek)

polewa dekoracyjna biała i ciemna do dekoracji mazurka( naokoło)

Lukier zrobiony z cukru pudru i soku z cytryny do dekoracji jako p±czki bazi

Wykonanie:

Do misy wsypujemy przesian± m±kę w raz z proszkiem do pieczenia. Dodajemy miękkie masło pokrojone w kostkę, żółtka i cukier. Wyrabiamy szybciutko ciasto, a potem do lodówki aby się schłodziło- zostawiamy na godzinę. Minęła godzina teraz wałkujemy prostok±t. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i tak pieczemy spód mazurkowy.Po upieczeniu i wystudzeniu dekorujemy mas± orzechow± z kawałkami orzeszków. Roztapiamy gorzka czekoladę i robimy gał±zki. Z lukru robimy małe p±czki bazi. Na około dekorujemy polew± dekoracyjn± ciemna i biał±. Mazurek wyszedł pyszny.Tak wygl±da w cało¶ci , a tak pokrojony :)

IMG_4925

 

IMG_48961

 

IMG_4924

 

IMG_4890

 

IMG_4897

13:18, rozowakuchnia , Mazurek
Link Komentarze (1) »
sobota, 12 marca 2016
Mazurek - jajo

Mazurek -pisanka - SKŁADNIKI:

  • Składniki:
  • 250 g margaryny (miękkiej)
  • 125 gram cukru
  • 4 żółtka
  • 1 duża cytryna (otarta skórka i wyci¶nięty sok)
  • 2 szk m±ki krupczatki
  • 1 /2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Dodatkowo:
  • kajmak 200 gram
  • pianki z 15 szt
  • dmuchane chrupki w mlecznej czekoladzie z 2 gar¶cie
  • morele suszone z gar¶ć
  • posypka kolorowa do posypania

Mazurek -pisanka - PRZYGOTOWANIE:

Na stół wsypuję m±kę krupczatkę , robię dołek . Dodaję cukier i proszek do pieczenia. Margarynę siekam i dodaje . Żółtka wbijam i zagniatam ciasto. Robię to szybkimi ruchami , zawijam w folię spożywcz± i do lodówki na godzinkę. Wałkuje ciasto na około pół centymetra . Kładę szablon i wycinam pisankę. . Widelcem szybki nakłuwam ciasto dosyć gęsto. Piekę 20 minut w 170 stopniach. Otwieram puszkę i wyjmuje łyżk± kajmak , smaruje na całej pisance. Nożyczkami tnę pianki na małe kawałeczki i na około pisanki kładę jeden obok drugiego. Kawałek dalej robię następny okr±g pianka i dmuchany chrupek w czekoladzie mlecznej Na ¶rodku kładę pokrojone suszone morele. Posypuje posypk± kolorowa cał± już pisankę i gotowe . Mazurek zrobiony .

 

00:00, rozowakuchnia , Mazurek
Link Dodaj komentarz »
pi±tek, 11 marca 2016
Mazurek Wielkanocny - kurczak

Inwencja Wielkanocna nadal trwa. Dzi¶ będzie to kurczak. Fajnie wygl±da i pysznie smakuje, dzieci maj± rado¶ć a doro¶li robotę.

 

 

Składniki:

  • 200 g m±ki krupczatki
  • 140 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
  • 70 g cukru pudu
  • 1 surowe żółtko

Dodatkowo: 

galaretka niebieska 1 łyżka + 1 łyżka cukru

galaretka czerwona 1 łyżka + 1 łyżka cukru

galaretka cytrynowa 5 łyżek+ 5 łyżek cukru

kuleczki czekoladowe i truskawkowe

Wykonanie:

Do misy wsypujemy przesiana m±kę, dodajemy do niej posiekane masło cukier puder i żółtko. Zagniatamy ciasto i wkładamy do lodówki na godzinę . Po godzinie wyjmujemy i wałkujemy. Przykładamy szablon kurczaka i nożem kroimy. Pieczemy 10-15 minut w 170 stopniach. Ostudzonego kurczaka dekorujemy.

Lukier:

mielimy galaretkę i cukier dodajemy odrobinę goręcej wody, mieszamy i mamy lukier żółty. Całego kurczaka nim dekorujemy . Robimy identycznie z niebieska i truskawkow± galaretk± dekorujemy dalej kurczaka.

 IMG_4752

 

IMG_47581

 IMG_4748

00:00, rozowakuchnia , Mazurek
Link Komentarze (6) »
¶roda, 09 marca 2016
Mazurek pisanka Wielkanoc tuż tuż

No kochani nadal trwa wena mazurkowa , dzi¶ Pisanki wielko¶ć idealna nie za duża nie za mała 

Składniki:

350 g m±ki pszennej typ 500

200 g masła

125 g ¶mietany 18%

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

4 łyżki cukru 

3 żółtka

 

Dodatkowo:

foremki papierowe papilart 10 szt

masa orzechowa z kawałkami orzeszków

polewa dekoracyjna biała i czekoladowa

kuleczki w białej czekoladzie i mlecznej

migdały płatki

posypka kolorowa

lukier kolorowy

Wykonanie:

Do misy wsypujemy przesian± m±kę z proszkiem do pieczenia. Dodajemy miękkie masło ¶mietanę, żółtka i cukier.Zagniatamy ciasto i do lodówki na godzinę do schłodzenia. Schłodzone ciasto wałkujemy i wycinamy 10 jaj . Dociskamy formę do ciasta wycinamy i wkładamy do foremki papierowej. Pieczemy 7-10 minut w 170 stopniach. Ostudzone mazurki pisanki dekorujemy.

 

 IMG_4851

 

IMG_4847

 

IMG_4866

 

IMG_4845

 IMG_4869

Forma papilart nadaje się do pieczenia. Po upieczeniu wyrzucasz papierek i masz czy¶ciutko bez mycia,od razu gotowe:)

Papilart ma również inne foremki w których możemy piec ciasta jak i  pasztet oto niektóre zobaczcie sami :

 IMG_48731

00:00, rozowakuchnia , Mazurek
Link Komentarze (1) »
czwartek, 02 kwietnia 2015
Mazurek migdałowy kwadracik

Jak Wielkanoc to i mazurek . Tym razem spód mazurka bedzie o Orzechowo migdałowym smaku .

Składniki na spód Orzechowo migdałowy  :

 

- 125 g orzechów włoskich tarte

- 125 g migdały tarte

-  200 g m±ka pszenna typ 500 Młyn Kopytowa

- margaryna   100 g

- ¶mietana 18%  4 łyżki

- żółtko  1 szt

- cukier 50 g

 

Dodatkowo:

polewa i dekoracja deserowa Helio

polewa i dekoracja biała Helio

 

 

Na stolnice wsypujemy przesian± m±kę migdały i orzechy  .

Dodajemy posiekan± margarynę .

Dodajemy żółtko i cukier.

Siekamy składniki i dodajemy ¶mietanę.

Ciasto trafia do lodówki na godzinę ( lepsze schłodzone).

Wałkujemy schłodzone ciasto ( 3/4) i wycinamy kwadraty.

 Z 1/4 ciasta robimy maleńki kuleczki i na około  kwadrata dociskamy oraz przez ¶rodek  .

Pieczemy kwadraty koło 15 minut w 170 stopniach .

Ostudzone mazurki dekorujemy .

Rozpuszczamy polewę dekoracyjna biał± i wlewamy w mazurki .

Polewę deserow± rozpuszczamy i dekorujemy kuleczki na mazurku .

Cało¶ć wygl±da smacznie i ładnie.

Mniejsze mazurki można zapakować w folie dekoracyjn± bedzie wygl±dać jak mały prezent .

 

 

 

IMG_5028

 

IMG_5027

 

 IMG_5024

page8

Tagi: helio Mazurek
00:00, rozowakuchnia , Mazurek
Link Komentarze (5) »
¶roda, 01 kwietnia 2015
Mazurek Wielkanocny 2015 o smaku migdałowym .

Zbliżaj± się ¦więta Wielkanocne , a z nimi mazurki najróżniejsze smaki i kształty . Mój mazurek bedzie okr±gły dzisiaj z nadzieniami smakowymi. Mazurek jest tradycyjnym ciastem dekoracyjnym Wielkanocnym . Przepięknie przyozdabiane maj± swoje miejsce w ¶ród tradycyjnych innych potraw bab czy serników. Mówi się , że  jest ciasto bardzo wymagaj±ce i czasochłonne. Uważam , że jest warte po¶więconego czasu :)

Składniki na spody do mazurka:

m±ka pszenna typ 500 300 g

migdały tarte 200 g BackMit

masło 200 g

cukier r 150 g

żółtko 3 szt

¶mietana 18% 4 łyżki

Ciasto na dekorację:

m±ka tortowa 200 g

żółtko 1 szt

¶mietana 18%  4 łyżki

cukier puder 3 łyżki

margaryna rozpuszczona 2 łyżki

Dodatkowo:

krem o smaku kukułki

żel dekoracyjny na zimno malinowy

nadzienie czarna porzeczka

migdały tarte 4 łyżki. BackMit

czekolada biała płatki ( kółeczka) ( polewa jest taka )

dmuchane chrupki w czekoladzie do dekoracji 

 

Spody mazurka wykonanie:

Do misy wsypujemy m±kę przesian±.

Dodajemy tarte migdały

kroimy masło w kostkę i dodajemy.

Wsypujemy cukier , dodajemy żółtka i ¶mietanę.

Wł±czamy mikser i na najmniejszych obrotach miksujemy do poł±czenia składników.

Masa ma być elastyczna i odchodzić od miski.

Przekładamy ciasto na mate i od razu wałkujemy .

Bierzemy spód od tortownicy 26 cm przykładamy do ciasta i wycinamy 3 placki.

Każdy placek pieczemy osobno w 170 stopniach kolo 20 minut ( czasem jest to 15 , po prostu sprawdzamy )

Wykonanie dekoracji do mazurka:

Na stolnice wsypujemy m±kę przesian± , dodajemy do niej żółtko cukier puder margarynę rozpuszczon± i ¶mietanę.

Zagniatamy ciasto .

Wstawiamy do schłodzenia na 30 minut.

Po 30 minutach wyjmujemy wałkujemy i wycinamy co chcecie aby foremka była mała tylko . Wycinałam małe gwiazdki.

Piekłam je w 180 stopniach kolo 10 minut.

Dokończenie mazurka:

Na pierwszy spód mazurka kładziemy nadzienie z czarnej porzeczki ile chcecie to zależy kto jak lubi słodkie .

Na nadzienie posypujemy migdały tarte tak aby zakryć całe nadzienie .

Przykrywamy drugim spodem mazurka i kładziemy krem o smaku kukułki.

Przykrywamy trzecim spodem mazurka i smarujemy żelem dekoracyjnym na zimno malinowym.

Na rancie mazurka kładziemy gwiazdki z ciasta kruchego .

koło gwiazdek kładziemy kuleczki z czekolady .

I robimy dekorację z białej czekolady ( u mnie to kółeczka).

 IMG_5430

 

IMG_5427

 

 IMG_5440

 

IMG_5444

 

 

IMG_5446

 

 page7

 

Wielkanocne Smaki - edycja V

Wielkanocne Wypieki

14:57, rozowakuchnia , Mazurek
Link Komentarze (11) »
czwartek, 12 marca 2015
Mazurek z m±ki krupczatki z borówkami

Tym razem bedzie to Mazurek serduszko z m±ki krupczatki  z borówkami . Ciasto wyszło smaczne i spójne :) 

Składniki:

  • 1,5 szklanki m±ki krupczatki
  • 1,5 szklanki m±ki pszennej Młyn Kopytowa
  • 100 g cukru pudru
  • 200 g masła miękkiego 
  • 2 żółtka

Dodatkowo:

 

 

Wsypujemy na stolnice m±kę krupczatkę i m±kę pszenn±  .

Robimy dołek w m±ce i dodajemy żółtka .

Dodajemy cukier puder .

Masło kroimy w kostkę i dodajemy do reszty składników .

Siekamy nożem składniki ( raz dwa) zagniatamy ciasto i zawijamy w folię spożywcz±.

Do lodówki trafia ciasto na 2 godziny.

Wałkujemy ciasto na 5-7 mm foremk± wycinamy kształt , oraz robimy krawędĽ aby nadzienie nam nie wypłynęło . 

Pieczemy na papierze do pieczenia 15-20 minut w 170 stopniach ( nakłuwamy widelcem ciasto by podczas pieczenia nam się nie skurczyło ).

Po upieczeniu i wystudzeniu dekorujemy nasz mazurek.

Do ¶rodka wkładamy borówki le¶ne niskoslodzone , cały słoiczek wchodzi do ¶rodka .

Na około rantu dekorujemy biał± polew± która ma kształt płaskich kółeczek .

Robimy 3 stokrotki i dekorujemy ememesami .

 

IMG_5006

 

IMG_5018

 

 

IMG_5020

 

IMG_4976

Wielkanocne Smaki - edycja V

00:00, rozowakuchnia , Mazurek
Link Komentarze (4) »
¶roda, 11 marca 2015
Mazurek serce 2015

Zbliża się Wielkanoc więc nie może zabrakn±ć Mazurka na stole . W tym roku będzie serduszko z nut± kokosow± i mas± krówkow± kajmak  :)

  • 100 g m±ki kokosowej 
  • 200 g m±ki pszennej
  • 90 g cukru pudru
  • 200 g miękkiego masła
  • 2 żółtka
  • szczypta soli

Dodatkowo:

masa  krówkowa kajmak Helio

 polewa biała Helio

polewa deserowa Helio

polewa mleczna Helio

migdały płatki do dekoracji

żurawina suszona do dekoracji

Na stolnicę wsypałam przesian± m±kę pszenn± oraz m±kę kokosow±.

Dodałam cukier puder.

Zrobiłam dołek i wlałam żółtka i dodałam masło miękkie . 

Nożem raz dwa ciachałam i poł±czyłam tak składniki .

Zagniotłam szybko ciasto i wstawiłam do lodówki na 1.1/2 godziny do schłodzenia.

Wyjęłam ciasto rozwałkowałam na 5 mm i forma serce wykroiłam dwa serduszka .

Zostało trochę ciasta jeszcze to zrobiłam ranty do serduszek i mały kwadracik i do niego rant z kuleczek .

Wyszły mi dwa serca i mały kwadracik .

Ułożyłam na blaszce wyłożonej Papierem do pieczenia.

Piekłam 15-20 minut w 170 stopniach cały czas patrzyłam czy za bardzo nie ciemnieje .

Po upieczeniu i wystudzeniu zaczęłam dekorować. 

Do ¶rodka serduszka włożyłam masę krówkow± .

Zrobiłam dekoracje z białej i deserowej czekolady ( rozpu¶ciłam ja w k±pieli wodnej , różek obcięłam i dekorowałam

Przydała się też żurawina i migdały . 

Mazurek wyszedł bardzo smaczny i bedzie pięknie prezentował się na stole Wielkanocnym 

IMG_4980

 

IMG_4983

 

IMG_4993

 

 

IMG_4997

 

IMG_5000 

Wielkanocne Smaki - edycja V

Tagi: helio Mazurek
15:46, rozowakuchnia , Mazurek
Link Komentarze (11) »
Tagi
O mnie


Joanna Gralik
Jestem mam± cudownej córki i żon± wspaniałego męża. Miło¶ć do kulinarnych wyzwań narodziła się u mnie dopiero, kiedy założyłam rodzinę. To wła¶nie dzięki niej udało mi się stać tym, kim jestem. Uwielbiam bawić się w kuchni i tworzyć całkiem nowe dania. Moje hobby to fotografia, kocham czytać ksi±żki. Bloga prowadzę z prawdziw± przyjemno¶ci± i pasj±. Znajdziecie tu przepisy i zdjęcia dań, słodko¶ci,artykuły i wiele innych ciekawostek.

Kontakt do mnie reksio740@wp.pl


Przepisy
Tasty Query - recipe search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każd± okazję i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Durszlak.pl




Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów






OdwiedĽ na Pintere¶cie profil użytkownika Joanna.
rondel